World Food Programme

Click to play video

En verden uden kontanter. En verden uden sult. 

Siden 2012, har Mastercard haft et partnerskab med World Food Programme (WFP). Indenfor rammerne af dette partnerskab skal mennesker verden over understøttes med digitale nyskabelser, for at bryde den onde cirkel af sult og fattigdom.

Mastercard har stor ekspertise i elektroniske betalingssystemer, mens WFP gør en international indsats for de befolkningsgrupper, der er hårdest ramt af sult. Samarbejdet kombinerer disse partneres kundskaber for effektivt at bekæmpe underernæringen hos de mest trængende mennesker.

Partnerskabet gør det muligt for både varemærker og forbrugere at gøre mere nytte og give et værdifuldt bidrag i kampen mod sult.

Partnerskabet bygger på to søjler:

  • Digital mad
  • Integreret gavmildhed

 

 

 

Digital mad

I samfund, hvor folk ikke har råd til at købe mad, kan WFP distribuere kontanter eller værdikuponer, der kan indløses i de lokale butikker. Denne form for fødevarebistand kan undertiden være billigere, hurtigere og mere fleksibel end at uddele madrationer.

Det giver endda ofte en større valgfrihed og bedre variation, samtidigt med at det understøtter det lokale marked. WFP bruger Mastercards tekniske know-how, løsninger og internationale rækkevidde for at vurdere, styrke og udvide projektet med digital mad rundt omkring i verden.

Integreret velgørenhed

Mastercard bruger sit netværk, sine redskaber og sin markedsføringsekspertise til at gøre det muligt for brands og forbrugere at tilslutte sig og blive involveret i problematikken omkring sult i verden. Igennem sit netværk af partnere, banker og handlende, hjælper Mastercard WFP med at nå et nyt publikum af både virksomheder og enkeltpersoner for både indsamling og opinionsdannelse. Partnerskabet støtter også oprettelsen af en ny webbaseret infrastruktur, der gør det muligt for flere mennesker at donere igennem en bredere vifte af metoder, såsom hver gang de anvender deres kort. Det vil også gøre det muligt for brands at integrere donationsmekanismer i sine produkter - herunder evnen til at donere ved kassen.

Klik her for at foretage en donation og vær med i kampen mod sult

Citat

Ertharin Cousin
Administrerende direktør, WFP

"WFP er altid på udkig efter innovative og bedre løsninger til fordeling af fødevarehjælp og efter kreative måder at engagere offentligheden på i kampen mod sult. Vores partnerskab med Mastercard fremmer begge disse mål, og i sidste ende gavner det millioner af sultne og fattige mennesker i hele verden."

Ajay Banga
Formand og koncernchef, Mastercard

"Hos Mastercard mener vi, at godt samarbejde kan bygge store muligheder, spændende initiativer og banebrydende oplevelser. Vores partnerskab med WFP er et skridt i retning af en af de vigtigste visioner; en verden uden sult. Sammen vil vi udnytte Mastercards førende teknologi, innovation og ekspertise til at hjælpe samfund og mennesker rundt om i verden. Noget vi alle kan være stolte af. "

Ann Cairns
Formanden for Internationale Markeder, Mastercard

"Dette partnerskab forener Mastercard, en global leder indenfor teknologi og betalinger, og WFP, en global leder af fødevarehjælp, ved at lancere et globalt initiativ med en stærk lokal tilstedeværelse. Vores vision om en verden uden kontanter er den perfekte partner til WFP's vision om en verden uden sult. I dag har vi indgået et banebrydende partnerskab, der vil sikre, at vores initiativ "Digital Food" (digital mad) vil være i stand til at opfylde behovene hos de mest trængende i verden."

Vil du læse mere om WFP?