Mistet kort

Hvad gør man, når man har mistet sit kort?

Hjemme:

  • Kontakt straks din bank, der har udstedt kortet og anmeld kortet som tabt eller stjålet. De fleste banker tilbyder en service, der er til rådighed 24 timer i døgnet, som du finder på bagsiden af kortet eller på kortfakturaen.
  • Du vil blive bedt om at indtaste dit kortnummer, og det kan du normalt se på fakturaen fra den bank, der har udstedt kortet.
  • Almindeligvis får du  et erstatningskort fra din bank inden for 1-2 hverdage.

I udlandet:

  • Før afrejsen bør du skrive servicenummeret ned til din bank, der har udstedt kortet.
  • Kontakt banken, som har udgivet kortet. Hvis du ikke har mulighed for at meddele tabet af kortet til din bank, kan du kontakte vores globale servicetjeneste.
  • Angiv dit kortnummer.
  • Kortet spærres straks. Indtil du modtager det nye kort, vil vores kontantservice til nødsituationer forsyne dig hurtigt og nemt med kontanter.

Vi anbefaler, at du overholder instruktionerne vedrørende håndtering af kortet. Nedenfor finder du nyttige tips til din rejse

  • De fleste banker tilbyder en service, der er til rådighed 24 timer i døgnet, som du finder på bagsiden af kortet eller på kortfakturaen. Skriv dette nummer ned inden rejsen påbegyndes og gem det et andet sted end der, hvor du opbevarer dine kort, eller gem nummeret direkte på mobilen.
  • Noter ligeledes Mastercards® servicenummer til nødsituationer.
  • De nationale og internationale servicenumre til brug i nødsituationer kan findes her.
  • Skriv dit kortnummer ned og opbevar det et andet sted end dit kort. I tilfælde af tab skal du angive dette til din bank eller til det pengeinstitut, der har udstedt kortet. 
  • Skriv aldrig din pinkode ned på kortet og gem den aldrig sammen med kortet. Ved tab eller tyveri, kan det ske, at tyven når at hæve kontanter fra din konto, inden du har nået at spærre kortet.